Un articol promotional este este oferit gratuit clientilor sau cu acordare de reducere, cu scopul de a promova un produs. Articolele promotionale sunt cel mai frecvent utilizate in campaniile de marketing si sunt adesea distribuite odata cu o achizitie facuta. Acestea pot fi orice, de la pixuri si cani la tricouri, palarii si sticle de apa.
De asemenea, materialele promotionale pot include cupoane si mostre gratuite ale produselor pe care le promoveaza un anume brand. Articolele promotionale pot fi folosite pentru branding, diferentierea produselor, dar si fidelizarea clientilor. Acestea pot fi, de asemenea, utilizate ca parte a unui eveniment, pentru a crea anticiparea pentru lansarea unui nou produs sau serviciu.
Contribuie la constientizarea marcii
Articolele promotionale sunt folosite pentru a promova afacerea intr-un mod eficient si rentabil. Ele sunt, de asemenea, o modalitate excelenta de a crea constientizarea marcii. Articolele de promovare pot fi folosite in diferite scopuri, cum ar fi atragerea de noi clienti, generarea de clienti potentiali, cresterea vanzarilor.
Articolele promotionale sunt de obicei ieftine si usor de distribuit. Ele pot fi gasite peste tot – online, offline. Chiar daca au un pret relativ mic, ele au un impact mare pentru companiile care folosesc aceste produse in strategia de promovare si fidelizare a clientilor. O sapca, un tricou personalizat sau chiar un rucsac poate face un brand tot mai cunoscut prin randul potentialilor clienti.
Apropierea de publicul tinta
Primul pas in selectarea unui articol promotional pentru afacere este sa intelegi publicul tinta. Acest lucru va ajuta sa determini ce tip de produs ar fi cel mai bun pentru clientii existenti sau cei potentiali. Exista multe tipuri diferite de articole promotionale, cum ar fi baloane, pixuri, genti si tricouri. Pentru ca o afacere sa aiba succes, aceasta trebuie sa aiba articolele promotionale potrivite. Dar ce face ca un articol sa fie eficient?
Exista trei factori principali care determina eficienta unui articol promotional:
-
Mesajul care este transmis de articol;
-
Designul articolului;
-
Costul acestuia.
Pentru a decide care articol promotional va functiona cel mai bine pentru afacere, este bine sa se ia in considerare urmatorii factori:
-
Care este publicul tinta?
-
Care este scopul materialului promotional?
-
Cat timp dureaza producerea articolelor?
-
Ce buget ai?
-
Cat va costa productia si distribuirea?
Moduri de a vedea daca un articol promotional este un succes pentru clienti
Cand vine vorba de articole promotionale, succesul unui produs poate fi masurat in functie de impactul acestuia asupra profitului companiei si a valorii sale pentru clienti. Articolele promotionale sunt o modalitate excelenta de a genera vanzari pentru. Ele sunt, de asemenea, oportunitatea perfecta pentru a le oferi clientilor ceva de valoare in schimbul loialitatii.
Iata 4 moduri in care articolele promotionale pot aduce succes in marketingꓽ
-
Articolele promotionale va ajuta sa construiti cunoasterea marcii si increderea publicului;
-
Este o modalitate eficienta din punct de vedere al costurilor, de a face cunoscute noile produse sau servicii pe care le aveti sau pe care le-ati adaugat recent in magazinul pe care il aveti;
-
Este o oportunitate de a crea continut care va fi distribuit si apreciat de clientii tai pe platformele de social media precum Facebook, Instagram si Twitter.
-
Ajuta la cresterea fluxului de trafic in magazinul, contribuie la cresterea vanzarilor.
Ce trebuie sa se ia in considerareꓽ
-
Rentabilitatea investitiei;
-
Rata de retinere a clientilor;
-
Ratele de achizitie repetata;
-
Costul per client potential.
Pe piata competitiva actuala, este important ca afacerile sa aiba o strategie de marketing eficienta, pentru a iesi in evidenta de restul. Articolele promotionale sunt o modalitate eficienta de a face acest lucru, deoarece ofera diferentierea produsului, in timp ce fac publicitate asupra unei marci/articol. Aceste materiale promotionale sunt o modalitate eficienta din punct de vedere al costurilor, de a aduce marca in fata clientilor. Sunt, de asemenea, un mijloc bun de a oferi marcii o identitate unica si memorabila.
Concluzia este ca ar trebui sa incepeti sa utilizati o modalitate eficienta de comercializare a produselor promotionale astazi si sa asteptati succesul. Daca aveti un produs promotional pe care doriti sa il vindeti, este important sa va asigurati ca acesta este promovat in mod corect. Publicitatea poate fi costisitoare, ceea ce poate fi dificil pentru intreprinderile mici, sa-si poata permite. De aceea, acele firme au nevoie de un produs promotional care sa poata genera clienti potentiali, prin intermediul acestei forme de publicitate – articolele promotionale. Produsele promotionale sunt, de asemenea, o strategie de marketing rentabila. Ele pot fi cumparate la un pret mic si distribuite cu un efort minim.