Sănătate: fructe și legume

De pe net, intrebați si un medic dacă informațiile au bază reala înainte de a începe o cură de țelina de exemplu…😀

Piele/par

Pepenele. – Are foarte putine calorii si e un fruct excelent pentru mentinerea fermitatii pielii.
Iaurtul degresat. – Are o concentratie ridicata de vitamina A, iar bacteriile sale imbunatatesc aspectul pielii.
Graul. – Are calciu, acizi grasi, dioxid de siliciu – provizii de sanatate pentru piele, par si unghii.
Orzul. – Contine substante bioactive, infrumuseteaza si revitalizeaza.
Cimbrul. – Curata organismul si reda stralucirea pielii.
Hreanul. – Regenereaza parul, pielea si unghiile, multumita substantelor active continute.
Mustarul. – Regleaza fluxul sangvin la nivelul pielii.

Rinichi

Sfecla rosie. – Stimuleaza arderile celulare.
Visinele. – Contin potasiu, substanta pe care rinichii “se lupta” sa o elimine din sange, cand e in exces
Castravetele. – Are multa apa si stimuleaza activitatea rinichilor.
Telina. – Protejeaza rinichii de virusi. Afrodisiac…
Varza rosie. – Aminoacizii si proteinele sale actioneaza ca un filtru pentru rinichi.
Gulia. – Vitamina C protejeaza celulele renale, iar fierul si fosforul energizeaza.
Ridichea neagra. – Are proprietati de antibiotice naturale.
Varza murata. – Detoxifica intregul organism.
Hrisca. – In medicina complementara, e folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si in diabet.
E eficienta daca suferiti de hipertensiune arteriala.
Patrunjelul. – Detine combinatia ideala de minerale pentru a curata rinichii.

Oase

Migdalele. – Contin magneziu, care ajuta oasele sa ramana sanatoase.
Spanacul. – Aduce in organism necesarul de calciu pentru rezistenta oaselor si functionarea muschilor.
Meiul. – Deosebit de bun pentru copii, carora le intareste dintii, oasele si le stimuleaza cresterea.
Secara. – Benefica pentru dinti, oase si muschi. E o sursa ideala de oligtlemente, cum ar fi B-vitamine, potasiu, magneziu, mangan, fier si zinc.
Branza. – Este o sursa de calciu, contribuind la intarirea oaselor.

Intestine/stomac

Tinctura de fenicul. – Protejeaza mucoasele intestinale.
Pastarnacul. – Stimuleaza digestia.
Mango. – Are vitamina A si antioxidanti ce apara mucoasa intestinala.
Arpacasul. – Aduce in organism necesarul de fibre, magneziu si fosfor pentru o digestie sanatoasa.
Mararul. – Amelioreaza indigestia.
Soia. – Are proprietati anticancerigene.
Nucile. – Contin o forma purificata de Omega 3, care ajuta la reducerea riscului de cancer al intestinelor.

Ficat

Anghinarea. – Are proteine regenerative, iar acidul folic si antioxidantii sai previn bolile hepatice.
Sucul de ridiche. – Stimuleaza secretia bilei.
Conopida. – Contribuie la protejarea si imbunatatirea activitii ficatului.
Drojdia de bere. – E o importanta sursa de vitamina B, detoxifica ficatul.
Nasturelul (Nasturtium Officinale). – E folosit la producerea mustarului si a uleiurilor bune pentru metabolismul bilei si al ficatului.
Papadia. – Reduce colesterolul si ajuta la buna functionare a ficatului.
Laptele. – Apara ficatul de diferite afectiuni frecvente.
Menta. – Uleiurile sale esentiale stimuleaza secretia biliara si ajuta la calmarea crampelor.
Sunatoarea. – Degreseaza ficatul.
Algele marine. – Contin vitamina B, fier si proteine de buna calitate.

Creier

Lintea. – Contine proteine, glucide si lecitina de care au nevoie celulele creierului.
Quinoa. – Bogat in fier, intareste memoria si incetineste procesul de imbatranire.
Carnea de pasare de curte. – Are grasimi si uleiuri care ofera energie celulelor nervoase.
Fasolea. – Creste puterea de concentrare.
Oul. – E o sursa grozava de proteine, iar galbenusul contine colina, care ajuta la dezvoltarea memoriei.
Avocado. – E un fruct care combate stresul, nervozitatea si insomnia.
Bananele. – Contin substante benefice pentru creier. Glucoza, vitaminele si mineralele fructelor il energizeaza.
Caisele. – Un amestec ideal de minerale ce stimuleaza neuronii.
Stafidele. – Au mult zahar (75%), resursa energetica pentru creier.
Perele. – Ajuta circulatia sangvina, iar zaharul si substantele asemanatoare hormonilor intensifica puterea “de lucru” a creierului.
Mazarea. – E bogata in proteine bune pentru memorie si concentrare.
Salata verde – Substantele opiacee calmeaza sistemul nervos.

Ochi

Castanul salbatic. – Substantele sale active calmeaza iritatiile si senzatia de usturime.
Arnica. – Uleiurile esentiale calmeaza inflamatiile oculare.
Mesteacanul alb. – Vitamina C, potasiul si calciul continute intaresc imunitatea ochilor.
Limba de miel. – Are o multime de taninuri si saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale.
Rostopasca. – Este eficienta impotriva virusilor, in special pentru ochii uscati.
Gutuia. – Cu pectina si calciu, e buna pentru alergii si febra fanului.
Iarba de silur (Euphrasia Officinalis). – Calmeaza ochii in cazul persoanele tensionate, care stau mult in fata calculatorului.
59. Grasimea de gaina. – Impreuna cu iarba de silur, face minuni daca e aplicata ca unguent pe ochi.
Strugurii. – Aceste fructe ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne.
Patlagina. – Taninurile sale trateaza infectiile oculare.
Capsunele. – Ajuta ochiul in timpul vederii nocturne.
Centaurium minus. – Tinctura acestei plante vindeca afectiunile oculare.
Ananasul. – Contine numeroase enzime ce relaxeaza ochii celor care stau mult la calculator.
Rozmarin. – Purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare.

Inima

Varza. – Are mult potasiu si fier, necesare inimii si circulatiei sangvine.
Broccoli. – Previne ateroscleroza si atacurile de cord, prin continutul de calciu, fier si caroten.
Ridichea. – Apara impotriva atacurilor de inima.
Portocalele. – Contin vitamina C, care scade valoarea colesterolului din sange. In plus, are si putine calorii.
Morcovul. – Acidul folic si bioflavonoidele radacinoasei protejeaza inima.
Pestele. – Acizii grasi Omega 3 apara sistemul vascular de inflamatii si de calcifieri.
Ceapa. – Scade presiunea sangelui, imbunatateste activitatea inimii si circulatia.
Usturoiul. – Alicina continuta previne accidentele vasculare cerebrale.
Usturoiul salbatic. – Substantele sale curata sangele de toxine.
Sparanghelul. – Asparagina curata cordul si vasele mari de sange.
Cicoarea. – Scade tensiunea arteriala si colesterolul, curata sangele cu ajutorul unor minerale specifice.
Uleiul de masline. – Energizeaza cordul si reduce colesterolul.
Somonul. – Acest peste e o sursa buna de acizi grasi Omega 3, care reusesc sa scada din nivelul trigliceridelor din sange.
Dovleacul. – Are efect benefic in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima.
Cartofii – Protejeaza contra accidentelor cerebro-vasculare, oferind o cantitate mare de vitamina C pentru sistemul vascular
Paprika. – Protejeaza inima si vasele de sange.
Rosiile. – Diuretice eficiente, normalizeaza tensiunea arteriala.
Maslinele. – Reduc colesterolul nociv si tensiunea arteriala.
Merele. – Contin 300 de substante esentiale pentru protectia intregului sistem vascular.
Fasolea neagra. – O cana din acest aliment furnizeaza intre 120 si 320 miligrame de magneziu, mineral ce previne aparitia tulburarilor de ritm cardiac.
Coacazele. – Cu cea mai mare concentratie de minerale si de vitamine C, B, D si E, sunt bune pentru circulatia sangelui.
Zmeura. – Actioneaza ca o aspirina naturala, intarind sistemul imunitar.
Murele. – Sunt considerate de specialistii germani fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului.
Socul. – Imbunatateste circulatia sangelui.
Piersicile. – Au multe vitamine si oligtlemente care protejeaza inima.
Ciresele. – Improspateaza resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor si siliciu.
Rubarba. – Fortifica inima si scade tensiunea arteriala.
Grepfrutul. – Are o enzima speciala, care previne obstructiile vasculare si tromboza.
Ciuperca Shitake. – Reduce colesterolul.
Prunele. – Previn tromboza.
Curmalele. – Sunt bogate in fier, calciu si potasiu. Reduc tensiunea arteriala, protejeaza impotriva aterosclerozei.
Afinele. – Pigmentul lor albastru ajuta la elasticitatea vaselor sangvine.
Ovazul. – Are acizi grasi, benefici in bolile cardiovasculare.
Porumbul. – Are vitamina D si vitamina K.
Ardeiul iute. – Previne cresterea zaharului din sange, care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii